La Palma - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Elroy Gans - WaarBenJij.nu La Palma - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Elroy Gans - WaarBenJij.nu

La Palma

Door: elroy

Blijf op de hoogte en volg Elroy

07 Juni 2014 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

08:00-11:00

Na een heerlijke nacht slapen in een lekkere frisse kamer, sta ik toch weer energiek naast me bed om 08:00 uur. Lorena en Edu slapen nog, totdat de party animals, van wie de kamer is, luidruchtig binnen stapten. we kletsen nog even tot 10:00 uur en nu komen we met de volgende uitdaging en we gaan een stapje verder.. In plaats van alleen een kamer te gaan overnemen, willen we nu ook een soort van eten skippen uit de kantine. De uitdaging is om niet gesnapt te worden door de manager/kok in de kantine. dus hier staan we dan om de hoek te wachten tot de kok ff naar de keuken loopt. Na 2 minuten wachten, ging hij weg bij het eten en we pakten onze kans. Vlot en stil pakken we een plaat en bord en pakken we zoveel we nodig hebben. We zitten nu achterin de zaal te eten en drinken. Cool, het was gelukt! Nou zijn we halverwege met eten en wat gebeurd er... de man heeft onze tafel in de gaten. hij roept wat, wij doen alsof we hem niet horen. Vervolgens loopt hij naar onze tafel en het volgende gebeurd. hij vraagt of wij op de school zitten. Edu kwam met een verhaaltje, maar de man had het door. Nu zegt hij: 'lieg niet tegen me, ik ken ieder gezicht hier op deze school en jullie zijn niet van hier. Ik zou jullie er nu uit moeten gooien, maar vroeger was ik net als jullie, dus ik zie het door de vingers'. En hij liep zo weg..

11:00-13:00 uur

Bijna te laat voor de bus, maar we hebben em net gehaald. Rond deze tijd in de bus is het altijd druk, zweterig en stinkend. Nu hebben we er 30 minuten tussen gezeten maar eigenlijk was dat al te lang. En fin, we staan nu buiten in de stad te wachten op andere vrienden van Lorena en Edu. Na 5 minuten arriveerden hun en hebben we met z'n allen een knus gezellig terrasje uitgezocht omdat ik hier iets kon bestellen van mijn 'to do/to try list'. Ik bestel het typische Canarische koffie goedje: leche leche. Dat betekent simpel gezegd 'melk melk'. Zoete koffie, hoeft geen suiker in, melk op de bodem van het glas en een heerlijk melk kleurtje erbovenop. Tomalo, lekkerste koffie ooit!

13:00-18:15 uur

Vertrokken van het terras en afscheid te hebben genomen van deze vrienden, komen bijna gelijk vriendinnen van Edu ons met de auto ophalen om richting een groot winkelcentrum te gaan. Na een warme rit aangekomen bij het centrum, is het tijd om mijn nieuwe zwembroek te kopen, en ik ben geslaagd! Direct door naar de supermarkt om 5 liter water te halen, maar check dit. Er staat een kei lange rij van zeker 20 meter, bij 10 kassa's. Nu hebben wij alleen water bij ons. Ik kijk in mijn portomonnee pratend tegen Edu, ik kijk op, staat Edu met het water allang bij de uitgang! Ik achter hem aanlopen en niks aan de hand. Zo zo, water geskipt en ze geven er geen bal om. We lopen terug naar de dames die op ons aan het wachten waren, en gezamenlijk lopen we richting het strand. Op veel gedeelte van het strand staat buiten materiaal om op te kunnen trainen. (doe ik nu elke dag minimaal een uur). Hoe lekker is dat, sporten in de volle zon! En als je het strand hier ziet, met het uitzicht op de zee, de warme zon op je huid met een koel briesje en het zand tussen je tenen! Je moet hier wel oppassen op de stroming, je kan niet te diep het water ingaan, anders kan je in de problemen komen (wat ik dus voor een moment had). En dan met enorme golven waar ik persoonlijk nog nooit in gezwommen heb en die ik met mijn eigen ogen voor het eerst gezien heb! Ontzettend machtige golven.

18:15-02:00

Verbrand en duf van het strand, hebben we eerst nog ff snel macdonalds gegeten, langs een paar kennissen van hun geweest en vervolgens zijn zo lief geweest om ons te droppen op het vliegveld. Tijd om te vliegen naar La Palma (30 minuten vliegen) voor het grote moment: de familie van Edu en Lorena verrassen want ze weten niet dat we komen! En natuurlijk zijn edu en lorena ontzettend zenuwachtig! Met trillende handen en benen zitten ze in het vliegtuig. Voor lorena was het extra spannend want haar moeder weet niet dat ze joints rookt en dat gaat ze haar ook vertellen die avond. Ik was natuurlijk ook wel zenuwachtig om het feit dat ik hun familie/vrienden ga ontmoeten en natuurlijk was ik ook heel blij en zenuwachtig voor hun. Ze gaan na een lange tijd hun familie weer zien! (zie bijlage).

Na de hereniging van Lorena's familie gingen we met de auto naar de stad op zoek naar Edu's zusje. Na lang zoeken vonden we niet alleen zijn zusje maar zijn moeder was er ook! Er hebben zeker wat tranen gevloeid en het waren mooie momenten voor hun. Ik was ook zo blij om ze zo gelukkig te zien met elkaar! super cool! Dus ikzelf heb weer veel familie leren kennen. We hebben alleen nog een dikke ganja met de familie van Edu gerookt en ik ben vrij snel naar me nest gegaan.

  • 12 Juni 2014 - 13:03

    Michael:

    Whajo superchill die kok!! En waarom water skippen en wel McDonalds?^^ of was daar niet zo'n lange rij?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elroy

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3112

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 01 September 2014

la palma

06 Juni 2014 - 07 Juni 2014

Gran Canaria

Landen bezocht: