gran canaria - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Elroy Gans - WaarBenJij.nu gran canaria - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Elroy Gans - WaarBenJij.nu

gran canaria

Door: elroy

Blijf op de hoogte en volg Elroy

06 Juni 2014 | Nederland, Amersfoort

Een lange reis plannen is 1 ding, maar als de dag bijna aanbreekt om te gaan vertrekken, ontstaan er toch wat gezonde spanningen die ik al lang niet meer gevoeld heb. En het voelt goed! We gaan goed en veilig van start, en wat kan dan een beter begin zijn dan Gran Canaria. We verblijven hier en daar in een hostel, maar op het strand is ook prima te verbijven de hele nacht (zie profielfoto). 2 maanden staan er ongeveer gepland om hier te blijven (T/M aug.) ivm een bruiloft van Lorena's moeder. Dat word nog eens 2 maanden kennis maken met haar vrienden/vriendinnen/familie. Ik kijk er erg naar uit om te vertrekken dus laat me alsjeblieft niets vergeten zijn en goed voorbereid zijn!

--------------------------------------------
10:00-13:00 uur

Gisteren was de dag dat ik nerveus werd voor de grote trip, hoe nuchter je ook bent, je gaat op een gegeven moment de zenuwen wel voelen. Vandaag,on this very moment, wanneer je de borden 'luchthaven Eindhoven' ziet, ga je in een andere fase, realisatie. Ik besef me nu dat ik mijn avontuur begonnen ben! Naast het feit dat ik me voel als de gelukkigste man op aarde, blijft afscheid nemen van mijn familie nog steeds een zwak gebied. Vooral omdat het voor langere tijd is. Ik schaam me er niet voor om te bekennen dat ik zeker een traan gelaten heb. Ik hou ontzettend veel van mijn familie.
Deze trip heeft ook veel positieve kanten. De belangrijkste factoren waar het bij deze reis om gaat, is zelfontplooiing, ontwikkeling en mijn ware zelf te ontdekken. Met deze punten als goal, ga ik hoe dan ook zeker slagen! Desnoods ben ik met meerdere mensen op reis. (met mijn vriendin, lorena en edu). Later voegen er meer vrienden zich toe aan de trip. Met 5 mensen op reis hebben we vast genoeg kennis voor onderweg en kunnen we ver komen. We zijn gemotiveerd en creatief genoeg. En denk ik nog wel t belangrijkste.... We zijn egt vrij!!!

13:00 - 17:00 uur

Alleen maar geslapen in het vliegtuig dus weinig gezien. Enkel een fotootje uit het raam gemaakt.

17:00-20:00 uur

Tomalo! Eindelijk aangekomen op het vliegveld van Gran Canaria, beginnen we wat trager. We staan voor een loket om een auto te huren, wat natuurlijk perfect zou zijn geweest als ik een creditcard op zak had, dus helaas ging dat niet door. Vervolgens richting de bussen lopen dan maar. Ondertussen zag ik wel een winkeltje met sigaretten pakketjes wat geen fluit kost. Terwijl een mars in de kiosk wel weer €2,80 voor betaald. Qué raro,no? We lopen nu buiten naar de bus, en deze hebben we helaas gemist. (wat een straf met dit weer...:P) toen we eindelijk zaten, heb ik wel de 'snelweg' meegemaakt door de bergen en de natuur heen. 1 woord: prachtig! En het zuurstofgehalte is merkbaar hoger dan in Ned.! In de middag zijn we naar de opticien geweest voor de kapotte bril van Lorena. Nog een klein verschil met Ned.: zelfs als je geen garantie meer hebt, de canarische mensen dekken elkaar zoveel mogelijk, en in dit geval maken ze de bril toch, EN sturen ze em ook nog op naar haar eiland! Dat scheelt een boel!

20:00-00:00 uur

Nu kwam de uitdaging: een slaapplek scoren. Toevallig konden we op een universiteitkamer slapen van hele toffe vrienden van Edu en Lorena, Lilo en Diego. We moesten alleen weer met de bus, wat dit keer niet zo goed ging... Ik werd ziek, misselijk en daar bovenop kwam nog misselijk makende hoofdpijn. Ondanks dat al die lieve schatten me verzorgde, moesten we nog ongemerkt langs de bewakers van de universiteit glippen naar de kamer. Dat ging vrij soepel. Kort gezegd, ik heb op de kamer 3x overgegeven en benik direct gaan slapen. Van de anderen heb ik voor de rest niks meer meegekregen...

  • 05 Juni 2014 - 08:18

    Pa:

    Zenuwachtig jongen?
    Niet doen. Gaat helemaal lukken met jullie.
    Zie je zo aan de ontbijt tafel.
    Gr. Pa.

  • 05 Juni 2014 - 10:18

    Ma:

    Spannend El, ik ben ook wel n beetje zenuwachtig voor jou hoor. Maar hoop dat je hele reis interessant, superleuk, gaaf, volop genieten en veilig zal zijn.

  • 05 Juni 2014 - 13:26

    Helene:

    Hahaha iets te snel verstuurd.
    dikke kus, ma.

  • 05 Juni 2014 - 21:08

    Mike:

    Yeah boi! '.. En het voelt goed!' Rockon en Njoy!!

  • 07 Juni 2014 - 09:56

    Ray:

    Hey el moet me nog gaan aanmelden enzo voor allesaar dat doe ik na mijn vakantie ik wens je veel plezier en leerzaamheid.
    Hoop voor je dat het een vet gave trip word.

  • 07 Juni 2014 - 09:58

    Ray:

    Ow aangemeld hoor koste niet zoveel moeite als ik dacht hahahha

  • 07 Juni 2014 - 10:08

    Biej:

    Geniet ervan elly boy!

  • 07 Juni 2014 - 10:46

    Letta:

    Hai Lieverd,

    Doe je voorzichtig en heb een heleboel fun. Geniet van alles om je heen.

    Hvj, je tantetje

  • 07 Juni 2014 - 16:46

    Saskia:

    Hey Elroy,

    Een mooi begin van je reis dus, op het ziekzijn na. Nogmaals onwijs veel plezier en geluk op je reis en dat je de prachtigse dingen mag zien en meemaken!!

    Xx, Saskia

  • 07 Juni 2014 - 20:24

    Pa:

    Jongen, fijn verslag. Leuke foto's. Ik hoop dat je deze verslaglegging vol kan houden.
    Beetje wagenziek is klote. Hoop dat je je alweer veel beter voelt. Zijn ook pilletjes voor hè. Ook voor op de boot in augustus of september.
    Waterdrieblad was super rustig vergeleken de laatste week.
    Nogmaals ik wens en gun je alles toe om je goal te berijden. Love you: Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elroy

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 3129

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 01 September 2014

la palma

06 Juni 2014 - 07 Juni 2014

Gran Canaria

Landen bezocht: